Rapoušovské stránky
Škoda lásky jiným vozům !
Rapoušovské stránky - úvodní strana
Škoda lásky jiným vozům !

Znáte ji?
Šumavanka


Dumka

Ráj veteránů - inzerce veteránů

RIMAC-automobili

Zdeněk Veselý malíř



....:::: RAPOUŠ ::::....

Ráfky - Ronal 5,5x13, pneu - Viking 205/60, výfuk - Sebring, přední sedadla - starší Recaro, pásy Schroth, od srpna 2000 pneu - 185/70, od 2001 motor Favorit 136

Rapouš - obr.2 Rapouš - obr.3 Rapouš - obr.4 Rapouš - obr.5 Rapouš - obr.6 Rapouš - obr.7

Zde se nabízí ke spatření můj oblíbený vůz, kterému říkám "Rapouš". Není sice ničím zvlášť vyjímečný, ale také není úplně obyčejný, a je spolehlivý. Rád bych ho poladil celkem brutálně, ale peníze na takovou věc mi chybí, tak ani nevím, jestli se toho Rapouš někdy vůbec dočká. Stále doufám, že ano ! V této podobě s ním jezdím od roku 1992.

Koncem léta 2000 jsem si vyrazil na dovolenou do Chorvatska, jak jinak, než Rapoušem ! Sice mi v okolí asi moc lidí nevěřilo, že tam dojedu (asi proto, že jsem jel přes Alpy - neví, že Pila je Pila), ale byla to pohoda. V té době jsem měl ještě klasickej motor 130 s litinovou hlavou, doléval jsem aditiva a tankoval EUROBENZIN 95. Pár foto od móóře je ke spatření níže.

Rapouš v Chorvatsku - obr.1 Rapouš v Chorvatsku - obr.2 Rapouš v Chorvatsku - obr.3 Rapouš v Chorvatsku - obr.4 Rapouš v Chorvatsku - obr.5 Rapouš v Chorvatsku - obr.7 Rapouš v Chorvatsku - obr.8 Rapouš v Chorvatsku - obr.9

V roce 2001 se Rapouš konečně dočkal zásadního kroku vpřed - namontoval jsem do něj motor z Favorita 136, viz. sekce TUNING/MOTOR Z FAVA. Takže od té doby jezdím na Natural. Nemohu ale říci, že bych byl s výkonem spokojen, spíše naopak, takže plánuji "přibroušení" motoru, nejlépe u někoho, kdo tomu rozumí.

Skvělé sedačky Recaro už nutně potřebovaly nově počalounit, tak jsme se do toho s mojí hodnou a šikovnou ségrou pustili. Látku jsem koupil ve Strakonicích (FEZKO respektive VANTEX). Nebylo to vůbec jednoduchý, ale muselo to být. Ségra je fakt šikovná, takže výsledek je skvělý.

Rapouš a jeho nově počalouněné sedačky Rapouš a jeho nově počalouněné sedačky Rapouš a jeho nově počalouněné sedačky Rapouš a jeho nově počalouněné sedačky

V srpnu 2003 jsem se konečně pustil do změny brzd. Kotoučové vzadu a kotoučové vzduchem chlazené vepředu. Návod na montáž je v sekci TUNING/KOTOUČE. Současný vzhled Rapouše lze spatřit na následujících fotografiích.

Rapouš 2003 Rapouš 2003 Rapouš 2003 Rapouš 2003


Sport

Díky internetovému kámošovi jsem zjistil, že můj Rapouš je speciální typ, který se kdysi prodával v Německu jako sportovní coupé. Vpodstatě jsem koupil originál německý sport a z mladické nerozvážnosti jsem jej začal málem „ničit“. Jsem prostě neměl tušení, co mám za poklad. Jelikož jsou má mladá léta nekompromisně pryč, i když osobně se cítím mlád, zamyslel jsem se a tak nějak, dle sil, zřejmě začnu Rapouše vracet co nejblíže k původnímu stavu. Jediné, co asi nevrátím, je základ motoru z Favorita. Jináč vracím SEDR, olejovou vanu i se sacím košem z Rapida a nejspíše i brzdovou soustavu se pokusím vrátit do původního stavu. Atd. atd. Co jsem si to vlastně v roce 1992 koupil v Německu si můžete prohlédnout na vedlejším prospektu.

2011





Ten, kdo nemá Rapida, jistě život proklíná !