Znáte ji?
|
|
|
|
Ráfky - Ronal 5,5x13, pneu - Viking 205/60, výfuk - Sebring, přední sedadla - starší Recaro, pásy Schroth, od srpna 2000 pneu - 185/70, od 2001 motor Favorit 136
|
|
|
Zde se nabízí ke spatření můj oblíbený vůz, kterému
říkám "Rapouš". Není sice ničím zvlášť vyjímečný,
ale také není úplně obyčejný, a je spolehlivý.
Rád bych ho poladil celkem brutálně, ale peníze na
takovou věc mi chybí, tak ani nevím, jestli se toho Rapouš
někdy vůbec dočká. Stále doufám, že ano !
V této podobě s ním jezdím od roku 1992.
Koncem léta 2000 jsem si vyrazil na dovolenou do
Chorvatska, jak jinak, než Rapoušem ! Sice mi v okolí asi
moc lidí nevěřilo, že tam dojedu (asi proto, že jsem jel
přes Alpy - neví, že Pila je Pila), ale byla to pohoda.
V té době jsem měl ještě klasickej motor 130 s litinovou
hlavou, doléval jsem aditiva a tankoval
EUROBENZIN 95. Pár foto od móóře je ke spatření níže.
|
|
|
V roce 2001 se Rapouš konečně dočkal zásadního kroku vpřed -
namontoval jsem do něj motor z Favorita 136, viz. sekce TUNING/MOTOR Z FAVA.
Takže od té doby jezdím na Natural. Nemohu ale říci, že bych byl s výkonem
spokojen, spíše naopak, takže plánuji "přibroušení" motoru, nejlépe
u někoho, kdo tomu rozumí.
Skvělé sedačky Recaro už nutně potřebovaly nově počalounit,
tak jsme se do toho s mojí hodnou a šikovnou ségrou pustili.
Látku jsem koupil ve Strakonicích (FEZKO respektive VANTEX). Nebylo to vůbec jednoduchý,
ale muselo to být. Ségra je fakt šikovná, takže výsledek je skvělý.
|
|
|
V srpnu 2003 jsem se konečně pustil do změny brzd. Kotoučové vzadu
a kotoučové vzduchem chlazené vepředu. Návod na montáž je v sekci
TUNING/KOTOUČE. Současný vzhled Rapouše
lze spatřit na následujících fotografiích.
|
|
|
|
Díky internetovému kámošovi jsem zjistil, že můj Rapouš je speciální typ, který se kdysi prodával v Německu jako sportovní coupé.
Vpodstatě jsem koupil originál německý sport a z mladické nerozvážnosti jsem jej začal málem „ničit“. Jsem prostě neměl tušení,
co mám za poklad. Jelikož jsou má mladá léta nekompromisně pryč, i když osobně se cítím mlád, zamyslel jsem se a tak nějak, dle sil,
zřejmě začnu Rapouše vracet co nejblíže k původnímu stavu. Jediné, co asi nevrátím, je základ motoru z Favorita. Jináč vracím SEDR,
olejovou vanu i se sacím košem z Rapida a nejspíše i brzdovou soustavu se pokusím vrátit do původního stavu. Atd. atd.
Co jsem si to vlastně v roce 1992 koupil v Německu si můžete prohlédnout na vedlejším prospektu.
2011
|
|
|
|
Ten, kdo nemá Rapida, jistě život proklíná !
|
|
|
|
|
|