Rapoušovské stránky
Škoda lásky jiným vozům !
Rapoušovské stránky - úvodní strana
Škoda lásky jiným vozům !

Znáte ji?
Šumavanka


Dumka

Ráj veteránů - inzerce veteránů

RIMAC-automobili

Zdeněk Veselý malíř



7.7.2016

Voltmetr
aneb kontroluji dobíjení
(SUZUKI GSR 600)

1587

Po zkušenosti s vadným regulátorem dobíjení a následným vybitím baterie , které mi při jedné z jízd vystavilo stopku, jsem se celkem rychle rozhodl pro montáž voltmetru na řídítka, abych měl stav baterie a tím i funkčnost dobíjení pod kontrolou. Snažil jsem se najít šikovný nepředražený (do 500 Kč) voltmetr určený k tomuto účelu, to znamená vodě odolný a celkem jednoduše namontovatelný. Zalíbil se mi Voltmetr KOSO Super Slim červený , u kterého jsem sice podmínku slušné ceny moc nedodržel, ale aspoň splňuje odolnost proti vodě. A navíc má šikovnou funkci, která způsobí, že při poklesu napětí pod 11,5 V začně displej blikat, díky čemuž si snadněji všimnu, že něco s palubním napětím nehraje. Výběrem voltmetru jsem splnil tu jednodušší část a následovalo "zkoumání", kam voltmetr připojit, aby se rozsvítil současně s přístroji po zapnutí zapalování.

Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.1 Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.2 Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.3

Kabeláž : Takticky jsem si zařadil voltmetr jako další "budík" a rozhodl se najít ve svazku kabelů vedoucích k palubním přístrojům napájení. On totiž ten kablík od voltmetru není nijak dlouhý a až k pojistkové skříňce pod sedlem rozhodně nedosáhne. Po demontáži světla jsem celkem snadno objevil svazek kabelů a přišlo na řadu zase googlení. Naštěstí jsem našel servisní manuál, ve kterém byl seznam barevných kablíků a hlavně krásné celkové schéma mé Zuzany. Nějaký ten čas mi zabralo ježdění prstem po schématu, než jsem určil správnou variantu. Kladný pól voltmetru zapojit na kablík O/G - Orange with Green tracer - oranžový se zeleným proužkem, a pak záporný pól voltmetru na kablík B/Br - Black with Brown tracer - černý s hnědým proužkem. Obrázky hovoří názorně.

Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.4 Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.5 Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.6

Montáž : Součástí balení voltmetru jsou i samořezné kabelové spojky, do kterých stačí kablíky jen vložit a spojky zmáčknout kleštěmi. Sice jsou v konečné fázi docela velké, ale použil jsem je. Takže červený kablík od voltmetru se napojí v kabeláži na oranžovozelený a černý od voltmetru na černohnědý. Pak se vše opět zaizoluje izolační páskou, jak to bylo i před tím a je hotovo. U voltmetru byl i samolepící suchý zip, pomocí kterého jsem přichytil voltmetr na středový úchyt řídítek.

Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.7 Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.8 Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.9

A je to : Ještě před úplným smontováním motorky do pojízdného stavu je dobré si voltmetr vyzkoušet. Otočit klíčkem v zapalování a koukat. Pak nastartovat a koukat. Chová-li se vše OK, tak namontovat světlo s budíky zpět a hurá na "o něco klidnější jízdu". U mojí Zuzany voltmetr za jízdy ukazuje cca 13,5 V. Snad jsem někomu ulehčil práci s hledáním kablíků.

Voltmetr - Suzuki GSR 600 - obr.10




www.motech.cz

www.motozem.cz

www.motovsem.cz

www.motorkari.cz

pneumoto.cz

www.louis.eu

www.polo-motorrad.com

Aplikace, která by se vám mohla líbit:
Aplikace